Klantenservice | Bestellen

Hulp nodig bij bestellen?

Bestellen via internet, een account aanmaken, gegevens achterlaten en dan die betaling! Voor velen is het routine maar zeker niet voor iedereen. Probeer het eens met de 4 stappen zoals hieronder beschreven.
Lukt het toch niet? Bel 085-0062099 en we doen het samen.

Bestelling plaatsen

Via onze webshop kun je boeken reserveren en bestellen. Je kiest ervoor om het op te laten sturen naar een door jou aangegeven adres of je haalt de bestelling op in één van onze winkels.

Bestellen in 4 stappen

  • 1. Plaats een boek in je winkelmandje*. Kies ervoor om af te ronden of verder te winkelen.
  • 2. Klaar met winkelen? Ga vanuit het winkelmandje verder om de bestelling af te ronden.
  • 3. Log in of maak een account aan. Zo hebben we de juiste factuur- en verzendgegevens. Zonder account bestellen kan ook maar dan worden bestellingen niet in een persoonlijk overzicht bewaard.
  • 4. Kies vervolgens uit de optie voor ‘versturen of ophalen’ en de gewenste manier van betalen.

* Boeken zijn er soms in verschillende uitgaven en vormen. Hardcover bijvoorbeeld of als e-book en luisterboek. De prijzen passen bij de uitgave en zijn daardoor vaak ook verschillend.

Reserveren

Een boek dat nog niet verschenen is, kan alvast gereserveerd worden. Dan weet je zeker dat je niet misgrijpt.

Bestelling wijzigen of annuleren

Zolang de betaling nog niet is afgerond, kunnen er wijzigingen in de bestelling worden aangebracht. Zoals het aantal, de adresgegevens of het type boek. Wanneer de betaling al is volbracht of de verzendbevestiging al is verstuurd, neem dan contact op met de klantenservice. 24-uurs bestellingen kunnen niet worden geannuleerd. Bekijk hier onder welke voorwaarden een boek retour gezonden kan worden.

Voorraadstatus

Er zijn aardig wat statussen in het bestelproces. Gelukkig geldt voor de meeste boeken: voor 23:00 uur besteld, volgende dag in huis. Soms is de levertijd een paar dagen of meer, de kans is groot dat het buitenland daar een rol in speelt. Dan zijn er nog een aantal meer exclusieve statussen, die we nader zullen uitleggen.

Nog niet verschenen

Bij een boek dat nog niet verschenen is, staat de te verwachten levertijd. Door de bestelling af te ronden is de reservering volbracht. Wanneer een boek voor het eerst verschijnt of in herdruk is, kan de levertijd soms nog wel wat verschuiven. Daar hebben wij helaas geen invloed op.

In herdruk

Wanneer een boek in herdruk is, staat de verwachte levertijd bij de gegevens van het boek.

Uitverkocht

Dit boek is niet meer te bestellen. Waarom staat het dan nog op de website? Goede vraag. Omdat we graag volledige informatie geven. Iets dat niet te vinden is, is volgens ons vervelender dan weten wat er aan de hand is. We helpen overigens aan een volwaardig alternatief. 

Printing on demand

Ook bekend onder "voorraadloos uitgeven". Sommige boeken worden pas geprint wanneer ze besteld zijn. De levertijd is circa 5 werkdagen.

Winkelvoorraad

Bij elk boek staat per locatie of het in de winkel op voorraad is.

Afhalen zonder bestelling

Als je een boek hebt gevonden dat je wilt komen halen, kun je het beste eerst de winkelvoorraad controleren. Op de productpagina van het boek bekijk je per locatie de winkelvoorraad. Wil je er zeker van zijn dat je niet misgrijpt, bel dan de betreffende winkel om het te laten reserveren.