Betaling
Verzending, verzendkosten, levertijd
Boeken zoeken, vinden en voorraad informatie
Overig
Met welke betaalmethodes kan ik betalen?
Supersnel, simpel en veilig online betalen via je eigen bank (als die hier tussen zit tenminste: ABN AMRO, bunq, ING, Knab, Rabobank, de Volksbank (SNS, ASN Bank en Regiobank), Triodos Bank of Van Lanschot Bankiers. Voor het afronden van de betaling kun je naast het gewone internetbankieren, kiezen voor betalen met je mobiel via een QR code.
Bestellingen kunnen betaald worden met de boekenbon. Met het plastic pasje koop je online boeken of bij de kassa in de winkel. Maar met de papieren versie kun je uitsluitend in de winkels terecht. Koop je boeken in de webshop, dan wordt bij de betaling gevraagd om het 19-cijferige kaartnummer (card number) en de 6-cijferige pincode (PIN code) achter op de pas (de pincode staat onder de kraslaag). In de winkels wordt deze code gescand. Het is mogelijk om de bestelling met meerdere boekenbonnen te betalen. Een eventueel overgebleven tegoed blijft op het pasje staan voor een volgende aankoop. Is het saldo van de boekenbon onvoldoende? Geen probleem; er kan makkelijk worden bijbetaald.
Probleemloos en geheel veilig online betalen kan met Mastercard, Visa of American Express. In de winkels accepteren we alleen Mastercard.
Om hiermee te kunnen betalen, heb je een account bij PayPal nodig. De Vries Van Stockum accepteert betalingen met PayPal van een geldig account.
Voeg je creditcard, pinpas of prepaidkaart toe aan de wallet app op je apparaat. Apple Pay werkt met Apple Wallet apps op iPhone, Apple Watch, iPad en iMac. Google Pay werkt met alle apparaten - zoals Android telefoons - die een Google Wallet app hebben.
Klanten met een zakelijk account kunnen op rekening bestellen.
Pinnen, contactloos, boekenbon of cash. Geen probleem, wij nemen het allemaal aan. Nou ja. Bijna alles. Wat betreft creditcards accepteren we in de winkel alleen Mastercard.
Kan ik ook later, achteraf betalen?
Wanneer u een boek bij ons bestelt in de webshop, en kiest voor 'afhalen in de winkel', kunt u er ook voor kiezen om pas te betalen wanneer u uw bestelling bij ons ophaalt.
Handig voor als het nog net niet binnen is, maar ook als u van plan bent om nog even rond te kijken, en bepaalde boeken wel vast wilt hebben klaarliggen (al dan niet vast ingepakt en voorzien van label! Handig met kerst!). Zo weet u ook zeker dat de boeken die u sowieso wilt hebben, gewoon op voorraad zijn wanneer u bij ons langskomt.
Verkopen jullie ook cadeaubonnen, cadeaukaarten, cadeaupassen, vouchers of Boekenbonnen?
Wij verkopen in onze fysieke winkels twee soorten cadeaubonnen: onze eigen De Vries Van Stockum Cadeaukaart en de Nationale Boekenbon.
Beide zijn zowel in de winkels, als digitaal, in onze webshop, te verzilveren.
Wat is het verschil tussen de Boekenbon en jullie eigen Cadeaukaart?
Beide cadeaubonnen zijn pasjes, verpakt in een mapje, en worden vervolgens door ons stijlvol ingepakt. Je kunt ze allebei ook bij ons in de fysieke winkels, maar ook digitaal, online, in onze webshop verzilveren. Beide passen kunnen opgeladen worden met een bedrag van uw keuze en beide passen werken net zo makkelijk.
Het belangrijkste verschil is dat onze eigen cadeaukaart alléén bij onze onafhankelijke boekhandels (fysiek en online) te verzilveren is. De Nationale Boekenbon is bijna op alle plekken waar boeken te koop zijn te verzilveren.
Verder zien ze er een beetje anders uit.
Waarom zou je kiezen voor de De Vries Van Stockum Cadeaukaart als die beperkter in te leveren is?
Klanten kiezen voor onze eigen kaart omdat dat persoonlijker voelt en bovendien omdat ze zo zeker weten dat hun geld terechtkomt bij hun favoriete, onafhankelijke boekwinkel. Zo blijft het geld binnen de stad waar je woont en steun je de lokale ondernemers uit jouw buurt.
Ik heb een De Vries Van Stockum Cadeaukaart gekregen. Hoe weet ik wat het saldo is? Kan ik dat zelf
Wat heerlijk! U kunt het saldo opvragen aan de kassa of zelf controleren via deze pagina op onze website.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
De levertijden staan bij elk artikel vermeld en gelden voor leveringen binnen Nederland. Omdat wij ook afhankelijk zijn van de postbedrijven in Nederland, kunnen we de levertijd niet 100% garanderen.
24-uurs service
Voor het grootste deel van ons assortiment geldt de 24-uurs service: voor 23:00 uur besteld, volgende werkdag in huis en boven de €49,99 geen verzendkosten. Bij een bestelling van meer dan vier exemplaren van een artikel in de 24-uurs service kan de levertijd afwijken in verband met de voorraad in het magazijn.
Onze leverancier levert bij ons elke werkdag behalve op maandag.
Cadeautje?
Heb je ervoor gekozen je bestelling in te laten pakken? Dan komt je bestelling eerst naar de boekhandel (zodat we het écht mooi kunnen inpakken, al dan niet voorzien van een persoonlijk bericht). Er komt dan dus een extra werkdag bij de levertijd.
Buitenland
Een boek bestellen uit het buitenland of laten versturen naar het buitenland? Houd dan rekening met enkele dagen of zelfs weken extra voor het transport. Dit is natuurlijk afhankelijk van de bestemming.
Alle verzendingen kunnen met de Track & Trace code van PostNL gevolgd worden. Deze code vind je terug in de verzendbevestiging van je bestelling die per e-mail wordt verstuurd.
Ik wil mijn boek graag afhalen in de winkel. Hoe werkt dat?
Kies in het bestelproces voor 'afhalen in de winkel' (deze staat automatisch aangevinkt) en selecteer de winkel waar je het graag zou afhalen (Haarlem of Den Haag).
Je betaalt dan geen verzendkosten en kunt er zelfs voor kiezen om je boeken pas in de winkel af te rekenen. Vooral handig als je nog even wilt rondkijken en alles in één keer wilt afrekenen.
Wanneer je ervoor kiest een besteld boek af te halen in één van onze winkels krijg je per e-mail bericht wanneer hij klaar ligt. Meestal is dat de volgende werkdag na 14:00 uur (niet op maandag).
Als je een boek hebt gevonden en dat wilt komen halen, kun je het beste eerst de winkelvoorraad controleren. Op de productpagina van het boek kun je per locatie deze winkelvoorraad bekijken. Wil je er zeker van zijn dat je niet misgrijpt, bel dan met de winkel om het te laten reserveren.
Wanneer je bent ingelogd via Mijn account kun je bij de bestelling zien wat de status is.
Als de bestelling meer dan twee dagen geleden is verzonden maar nog niet bezorgd, helpt onze klantenservice je graag verder.
Mijn boek is nog niet binnen. Klopt dat?
Je kunt hier controleren wat normale levertijden zijn. Boeken waar 'bestelbaar' bij staat, (zonder dat ze op voorraad zijn of dat erbij staat dat ze de volgende werkdag geleverd kunnen worden) kunnen mogelijk een langere levertijd hebben omdat ze niet bij de leverancier voorradig zijn of omdat ze uit het buitenland moeten komen.
Als de bestelling meer dan twee dagen geleden is verzonden maar nog niet bezorgd, helpt onze klantenservice je graag verder. Het komt overigens vaak voor dat, bij nadere inspectie, het pakket bij de buren is bezorgd. Goed dus om dat eerst even te controleren.
Wat zijn de verzendkosten?
Voor bestellingen boven de € 24,99 nemen wij de verzendkosten voor onze rekening en betaal je dus geen verzendkosten. Bij bestellingen onder € 24,99 delen we de kosten en betaal je eenmalig* €1,95.
Kies je voor afhalen in de winkel? Dan betaal je geen verzendkosten.
*= dus ook wanneer je bestelling in delen wordt verstuurd, betaal je slechts de verzendkosten voor 1 bestelling.
Is mijn bestelling op tijd binnen voor Kerstmis?
Hier kunnen we helaas geen eenduidig antwoord op geven. Dat hangt namelijk van verschillende dingen af.
We kunnen sowieso nooit garanties geven, maar vanaf half december kunnen we ook geen goede inschatting geven. Het kan vriezen en dooien...
Allereerst is het, zoals elk jaar, druk in deze tijd van het jaar bij PostNL.
Daarbij zijn Engelse titels die niet bij de leverancier op voorraad liggen vaak moeilijk in te schatten, omdat die uit het buitenland moeten komen (die gaan dus door meerdere verschillende bezorgdiensten, die het allemaal druk hebben).
Populaire actuele titels, zoals bijvoorbeeld Intermezzo van Sally Rooney, ligt wel bij de Nederlandse leverancier (ook de Engelse), en is snel leverbaar. Dat zie je aan de indicatie onder de voorraadinformatie, waar staat "levertijd 1 tot 2 werkdagen". Staat er "bestelbaar", dan is het onduidelijk. Maar u wilt natuurlijk zekerheid.
Het beste kunt u gewoon naar de winkel komen om uw boeken te kopen, dan weet u zeker dat u ze op tijd in huis heeft voor kerstmis.
TIP: Controleert u van te voren de voorraadinformatie van de boeken die u sowieso nodig heeft op onze website!
Als ze op voorraad zijn, kunt u die vast bestellen en kiezen voor afhalen (en eventueel ook betalen) in de winkel. Dan leggen wij hem voor u apart en pakken we het vast, indien gewenst, in. U kunt daarbij zelfs aangeven als we er een label op moeten plakken, zodat u weet welk boek voor wie is.
Als het niet op voorraad is, kunt u het beste even overleggen met een van onze boekverkopers.
Is dit boek op voorraad?
Op de productpagina van elk boek staat de voorraad informatie in het "Voorraad in de winkel" blokje. Die vind je onder de "winkelwagen knop".
Staat er bijvoorbeeld "V Op voorraad in Haarlem" in groene letters?
Dan is het boek op dat moment op voorraad in onze winkel in Haarlem. Datzelfde geldt natuurlijk voor "V Op voorraad in Den Haag" voor onze winkels in Den Haag.
Den Haag maakt trouwens geen onderscheid tussen The English Bookstore en de "gewone boekhandel". Het boek is dus bij één van onze winkels in de Passage op voorraad. Gelukkig liggen ze enkele meters bij elkaar vandaan. Maar je kunt natuurlijk altijd even bellen met onze winkel in Den Haag: 070 302 21 10.
Staat er "X Niet op voorraad in Haarlem/Den Haag" in donkerrode letters?
Dan is het boek niet aanwezig in de winkel. Mogelijk kunnen we het wel bestellen bij onze leverancier.
Voorraad leverancier / levertijd
De derde regel in het voorraadinformatieblokje gaat over de verwachte levertijd, maar stiekem ook over de voorraad bij onze leveranciers. Want: als het boek niet op voorraad is in de winkel, maar er staat dat de levertijd 1 tot 2 werkdagen is, dan is het op voorraad bij de leverancier in Nederland.
Staat er echter 'bestelbaar' dan is de levertijd mogelijk iets langer, omdat we het ergens anders vandaan moeten halen. Als het belangrijk is dat je het voor een bepaalde datum in huis hebt, kun je het beste even bellen met onze klanten service. Zij kunnen per boek achterhalen waar het vandaan moet komen en wat de vermoedelijke levertijd is.
Als een boek niet op voorraad is, kan ik het dan wel bestellen?
In de meeste gevallen wel.
Als een boek niet op voorraad is in onze winkels, ligt het boek meestal (zeker als het een recent boek is) nog wel bij de leverancier.
Je kunt de voorraad in onze winkels controleren in het voorraadinformatieblokje onder de winkelwagenknop op de product pagina. Daarin staat een regel met voorraad informatie voor onze winkel in Haarlem en eentje voor onze winkels in Den Haag.
Daaronder staat of het boek bestelbaar is (ongeacht de winkelvoorraad).
Staat er bijvoorbeeld "1-2 werkdagen levertijd", dan betekent dat dat het boek op voorraad is bij onze grootste leverancier en dat je het dus kunt bestellen.
Staat er "Bestelbaar", dan is het boek op voorraad bij één van onze kleinere leveranciers en kan de levertijd mogelijk iets langer zijn dan bij bijvoorbeeld actuele bestsellers.
Twijfel je? Dan kun je altijd even bellen met onze klantenservice.
Ik kan het boek wat ik zoek niet vinden op jullie site. (Hoe) kan ik het alsnog bestellen?
Dat gebeurt helaas wel eens, maar is niet verwonderlijk. Via dit formulier kunt u een product aanvragen. Dan voegen wij het handmatig toe.
Hoe het komt:
In het kort: boekenwinkelwebsites maken gebruik van een externe catalogus die 'embedded' is in de website, omdat de catalogus universeel is in Nederland, constant verandert, en veelste groot is om volledig in je website te laden.
Webshops van boekenwinkels zijn anders dan doorsnee webwinkels, omdat we in principe miljoenen boeken aanbieden, aangezien de beschikbaarheid afhangt van de leverancier (bijvoorbeeld CB) en aangezien er elke dag nieuwe boeken worden uitgegeven. Naast dat het voor de websites van boekhandels veel te zwaar zou zijn om miljoenen boeken 'in de website zelf' te zetten, is het ook behoorlijk inefficiënt om alle data die telkens verandert, zelf aan te moeten passen. Dat gebeurt dus centraal, bij de leveranciers, zodat alle info bij de aangesloten boekhandels real-time verandert wanneer nodig.
Wanneer een titel niet vindbaar is op onze website, is hij waarschijnlijk nog niet of niet meer in de algemene database beschikbaar - bijvoorbeeld omdat het uit druk is, of omdat het in eigen beheer wordt uitgegeven of omdat het simpelweg nog niet door de uitgever is geregistreerd bij het CB.
Dat betekent niet dat dat einde verhaal is. Wij kunnen altijd producten handmatig toevoegen of aanpassen (behalve de prijs natuurlijk. Die is gebonden aan de Vaste Boekenprijs in Nederland.)
Via dit formulier kunt u een verzoek bij ons indienen om handmatig een boek in te voeren.
Ik heb een klacht, idee, tip, opmerking of feedback. Waar kan ik dat kwijt?
Super fijn dat u de tijd wilt nemen om ons te helpen onze diensten te verbeteren! Dat wordt oprecht heel erg gewaardeerd!
Via dit formulier kunt u uw bericht sturen.
We lezen en waarderen alles!