Nederlands | 01-12-2022 | 260 pagina's
9789492618443
Paperback / softback
€ 49,95
in winkelwagentjePOD (Beschikbaar als print-on-demand.)
Dalton: LEF ondersteunt teams, individuele leraren en pedagogisch medewerkers zich bewust te worden van de eigen daltonvisie en helpt om die eigen visie door te ontwikkelen.
Een leraar wordt een daltonleraar en een school een daltonschool als er gewerkt wordt vanuit een daltonvisie. En je bent een goede daltonleraar en een goede daltonschool als die eigen daltonvisie op een effectieve en efficiënte manier wordt gerealiseerd. Dalton: L E F ondersteunt teams, individuele leraren en pedagogisch medewerker zich bewust te worden van de eigen daltonvisie en helpt om die eigen visie door te ontwikkelen. Het boek biedt ook praktische ideeën om een onderwijspraktijk te realiseren die gestoeld is op zo’n daltonvisie. Met andere woorden: in Dalton: L E F worden de ‘why’, ‘how’ en ‘what’ van het daltononderwijs besproken. Het gaat daarbij om breed persoonsvormend onderwijs dat geïnspireerd is op het gedachtegoed van Helen Parkhurst, waarbij kinderen leren om mee te praten en mee te beslissen over het eigen leren en over het onderwijs dat daarvoor ingericht moet worden. Want een stem krijgen in de eigen ontwikkeling levert kinderen ervaringen op om uit te groeien tot een ‘mens met lef’.
Dalton: LEF ondersteunt teams, individuele leraren en pedagogisch medewerkers zich bewust te worden van de eigen daltonvisie en helpt om die eigen visie door te ontwikkelen. Een leraar wordt een daltonleraar en een school een daltonschool als er gewerkt wordt vanuit een daltonvisie. En je bent een goede daltonleraar en een goede daltonschool als die eigen daltonvisie op een effectieve en efficiënte manier wordt gerealiseerd. Het boek biedt ook praktische ideeën om een onderwijspraktijk te realiseren die gestoeld is op zo’n daltonvisie. Met andere woorden: in Dalton: LEF worden de ‘why’, ‘how’ en ‘what’ van het daltononderwijs besproken. Het gaat daarbij om breed persoonsvormend onderwijs dat geïnspireerd is op het gedachtegoed van Helen Parkhurst, waarbij kinderen leren om mee te praten en mee te beslissen over het eigen leren en over het onderwijs dat daarvoor ingericht moet worden. Want een stem krijgen in de eigen ontwikkeling levert kinderen ervaringen op om uit te groeien tot een ‘mens met lef’.
René Berends (1955) was werkzaam als docent Nederlands aan de Academie voor Pedagogiek en Onderwijs van Saxion Hogeschool in Deventer. Hij is onderzoeker in het lectoraat Vernieuwend Onderwijs en was als (dalton)opleider betrokken bij opleidingen en begeleidingstrajecten binnen het (traditionele) vernieuwingsonderwijs. Hij is member of the Board bij Dalton International. Hilde-Marie van Slochteren (1977) was docent pedagogiek-onderwijskunde aan de Academie voor Pedagogiek en Onderwijs van Saxion Hogeschool en vooral werkzaam als daltonopleider. Vanuit die rol was zij betrokken bij verschillende opleidingen, netwerken en begeleidingstrajecten binnen het daltononderwijs. Vera Otten-Binnerts (1979) is bestuurslid van de Nederlandse Dalton Vereniging (NDV) en werkzaam als daltonopleider aan de Academie voor Pedagogiek en Onderwijs van Saxion Hogeschool in Deventer. Zij is tevens onderzoeker in het lectoraat Vernieuwend Onderwijs en als daltonopleider betrokken bij opleidingen en begeleidingstrajecten binnen het daltononderwijs.
EAN : | 9789492618443 |
Uitgever : | Vrije Uitgevers, De |
Publicatie datum : | 01-12-2022 |
Uitvoering : | Paperback / softback |
Taal : | Nederlands |
Hoogte : | 280 mm |
Breedte : | 210 mm |
Dikte : | 17 mm |
Gewicht : | 917 gr |
Status : | POD (Beschikbaar als print-on-demand.) |
Aantal pagina's : | 260 |
Keywords : | scholen opleiding dalton kinderen |