Gratis verzending vanaf €50,-


Servicebericht: Groot onderhoud aan onze website

21
Mei

Servicebericht: 18-05-2023

22 mei 2023: Groot onderhoud aan onze website

Op maandag 22 mei 2023 vond er onderhoud plaats op onze website. In dit bericht leest u wat dat voor u betekent en wat er precies is gebeurd.

In het kort:

  • Op maandag 22 mei was onze website vanaf ongeveer 8.00 tot 15.00 niet beschikbaar
  • Heeft u een account? Door de verandering in software kunnen we niet alle gegevens, zoals uw huidige wachtwoord, bewaren.
    • - U kunt vanaf nu een nieuw wachtwoord aanmaken door op ‘wachtwoord vergeten’ te klikken bij het aanmelden.
    • - Had u nog e-books in uw account staan die u nog niet heeft gedownload? Neemt u dan contact op met de klantenservice.
    • - Had u uw bestelhistorie nog nodig voor uw administratie? Neemt u dan contact op met de klantenservice.
  • De eerste periode kunnen er wat zogenoemde ‘kinderziektes’ zijn. We hopen op uw geduld en stellen het op prijs als u het ons laat weten als u een bug tegenkomt. Alle feedback is welkom!

Meer weten? Leest u dan verder.

“Wat betekent dit voor mij als klant?”

E-books

Wanneer u wel eens e-books bij ons koopt, zal dit gemakkelijker werken op de nieuwe site. Omdat dit vanaf 22 mei anders werkt, verdwijnen de door u aangekochte e-books uit uw account. Dit hoeft geen probleem te zijn, omdat u ze als het goed is meteen heeft gedownload toen u ze kocht. Mocht u dat nog niet hebben gedaan, kunt u contact opnemen met de klantenservice. Vanaf nu blijven alle e-books die u koopt makkelijker beschikbaar in uw account.
Klantenservice: Tel: 085-0062099 | E-mail: klantenservice@devriesvanstockum.nl

Bestelgeschiedenis

Ook uw bestelgeschiedenis verdwijnt. Mocht u deze nog nodig hebben voor uw administratie, kunt u contact opnemen met de klantenservice. Uiteraard blijft de bestelgeschiedenis die u 'opbouwt' na 22 mei 2023 gewoon in uw account staan.
Klantenservice: Tel: 085-0062099 | E-mail: klantenservice@devriesvanstockum.nl

Webshop

Op 22 mei was de webshop tijdelijk uit de lucht. Dit duurde vanaf ongeveer 8:00 tot 15.00. Toen dit klaar was, zag onze website er een beetje anders uit en kon u gewoon weer van onze website gebruikmaken.

Bestellingen die al gedaan waren voor die tijd, werden achter de schermen gewoon verwerkt zoals altijd.

Bereikbaarheid en fysieke winkels

U kon onze fysieke winkels waren ook te bezoeken en bereiken tijdens openingstijden:

Winkel Den Haag | Passage 11 | Tel: 070-3028110 | E-mail: passage@devriesvanstockum.nl | Open op 22 mei van 11.00 tot 18.00 (meer informatie en openingstijden)

The English Bookstore | Passage 24 | Tel: 070-3028110 | E-mail: passage@devriesvanstockum.nl | Open op 22 mei van 11.00 tot 18.00 (meer informatie en openingstijden)

Winkel Haarlem | Jacobijnestraat 7 | Tel: 023-5319458 | E-mail: haarlem@devriesvanstockum.nl | Open op 22 mei van 12.00 tot 18.00 (meer informatie en openingstijden)

Klantenservice | Tel: 085-0062099 | E-mail: klantenservice@devriesvanstockum.nl | Bereikbaar op 22 mei van 9.00 tot 17.00

Kleine veranderingen waar u waarschijnlijk niets van merkt:

  • - U heeft, als u een account heeft, in de afgelopen weken een ander klantnummer gekregen dat begint met een 4.
  • - Zoals bij alle grote updates en migraties, kan het zijn dat de website wat “kinderziektes” zal hebben. Uiteraard hebben we alles de afgelopen weken getest, maar er zijn altijd onvoorziene situaties. We hopen op uw geduld. Mocht u ergens tegen aan lopen, geeft u ons dat dan alstublieft (en indien mogelijk voorzien van screenshots) door via klantenservice@devriesvanstockum.nl. Op die manier kunnen we u zo snel mogelijk helpen en meteen aan de slag met het oplossen van dat probleem. U kunt ons ook via dat e-mail adres bereiken in het geval dat het niet (op tijd) is gelukt om bijvoorbeeld uw bestelhistorie te downloaden.
  • - Hoewel de link naar onze homepage niet is veranderd, veranderden de url’s van specifieke pagina’s wel. Mocht u een snelkoppeling hebben opgeslagen naar een specifieke pagina op onze website, komt u, als het goed is, wel via een automatische omleiding op de juiste pagina terecht. Maar het is altijd handig om die nieuwe link die u dan te zien krijgt, op te slaan.

“Wat gaat er precies gebeuren en waarom?”

Wij veranderen van CMS. Ons webadres blijft hetzelfde, maar op 22 mei verhuizen wij “de achterkant” van onze website naar een ander systeem.

Onze huidige website is volledig custom made. Daardoor is het erg mooi, maar omdat wij net als bijna alle andere boekhandels afhankelijk zijn van een externe database, ook erg ingewikkeld en kostbaar om te bouwen en onderhouden. Het CMS waar wij naartoe verhuizen, is direct verbonden met die database en speciaal gemaakt voor boekhandels. Daardoor zullen vele functionaliteiten van de nieuwe website beter werken (zoals bijvoorbeeld het kiezen van cadeaupapier). Ook delen we daarmee de onderhoudskosten met enkele andere boekhandels die van het zelfde systeem gebruikmaken. De uitgebreide inhoud van onze pagina’s en het uiterlijk van onze website zoals u van ons gewend bent, blijft zoveel mogelijk behouden en uniek.

Uiteindelijk maken de mensen achter de schermen en in de winkel de website. En die blijven hetzelfde.

[Update 23-5-23]

In de ochtend van dinsdag 23 mei bleek dat er wat problemen waren met het resetten van het wachtwoord. Dat was om ongeveer 10.00 die ochtend verholpen.

Terug naar overzicht