Gratis verzending vanaf €50,-

Tien argumenten om je sociale-media-accounts nu meteen te verwijderen


Nederlands | 18-07-2018 | 192 pagina's

9789047012009

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 15,00

  in winkelwagentje
 Voorraad in de winkel

   Bestelbaar

   Retourtermijn binnen 14 dagen

   Verzendkosten €1,95 | Gratis verzending boven de €50,-




Korte beschrijving/Annotatie

In tien scherpzinnige argumenten fileert Silicon Valley-pionier Jaron Lanier het kwaad van de sociale media en geeft hij een aanzet tot een rijkere, menselijkere manier van online netwerken.

Tekst achterflap

In ‘Tien argumenten om je sociale media-accounts nu meteen te verwijderen’ stelt Silicon Valley-pionier Jaron Lanier dat een leven zonder sociale media ons aardiger, verstandiger en gelukkiger maakt. Sociale media hebben de neiging het slechtste in ons naar boven te halen. Ze maken ons dommer, egoïstischer en willozer. Ze misleiden ons met illusies van populariteit en succes. Ze geven ons het idee meer ‘verbonden’ te zijn dan ooit, terwijl we in werkelijkheid van andere mensen vervreemd raken. We denken zelf te kiezen, maar worden voortdurend bestookt met gerichte advertenties en zijn weerloos tegenover algoritmen van de rijkste bedrijven ter wereld, die verdienen aan de manipulatie van hun gebruikers. In tien scherpzinnige argumenten fileert Lanier het kwaad van de sociale media en geeft hij een aanzet tot een rijkere, menselijkere manier van online netwerken.

Recensie/Quote

‘Naast de doemers en de opti's is er een wonderlijke man die Jaron Lanier heet. Hij is niet alleen een wonderlijke verschijning, met een wonderlijk levensverhaal, maar geeft ook wonderlijke zin in de toekomst.’ – Vrij Nederland

Details

EAN :9789047012009
Auteur: 
Uitgever :Atlas Contact, Uitgeverij
Vertaler : Carla Zijlemaker
Publicatie datum :  18-07-2018
Uitvoering :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :200 mm
Breedte :125 mm
Dikte :19 mm
Gewicht :234 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :192
Keywords :  big tech;cultuurkritiek;persoonlijke ontwikkeling;silicon valley;social media