Gratis verzending vanaf €50,-

Grey Ocean Strategie


Nederlands | 17-07-2020 | 240 pagina's

9789491076169

Paperback / softback


  Bekijk inkijkexemplaar

€ 29,50

  in winkelwagentje
 Voorraad in de winkel

   Bestelbaar

   Retourtermijn binnen 14 dagen

   Verzendkosten €1,95 | Gratis verzending boven de €50,-




Tekst achterflap

De vergrijzing zorgt voor een demografische ontwrichting. Als gevolg van deze drijvende kracht achter veranderingen neemt het marktpotentieel enorm toe. Alle bedrijven zullen daarom hun huidige strategieën moeten heroverwegen. De vergrijzing leidt ertoe dat de markt van de oudere consument de grootste markt wordt. Deze doelgroep heeft behoeften die ofwel anders zijn dan die van jongere mensen, ofwel vergelijkbaar zijn maar op een andere manier in wensen worden omgezet. Hoe kun je een succesvolle strategie ontwikkelen om de kansen van de vergrijzing te benutten? Psychologie is de basis voor een grey-oceanstrategie. De grote emotionele en cognitieve veranderingen die zich voordoen als mensen ouder worden, leiden naar de zeven soft spots van vergrijzing. Inzichten uit wetenschappelijke studies over vergrijzing worden gesynthetiseerd en toegepast op het echte leven om de juiste waardepropositie voor de volwassen consument te kunnen creëren, te verspreiden en te realiseren. Het is cruciaal dat we het beslissingsproces van de oudere consument begrijpen. Deze groep consumenten zijn tijdens hun leven al geconfronteerd met een groot aantal aanbiedingen die niet voldeden aan hun beloftes. Daarom zijn ze nu op zoek naar ‘the real thing’. Als we de oudere consument willen bereiken, moeten we onze marketingparadigma's veranderen. De traditionele marketingparadigma's moeten worden veranderd in klantgericht marketingmanagement, gebaseerd op het creëren, verspreiden en realiseren van een innovatieve, authentieke waardepropositie voor de oudere consument. Want wat de oudere consument wenst, is een zinvolle welzijnsbeleving. Dit boek beschrijft duidelijk hoe je een succesvolle grey-oceanstrategie kunt ontwikkelen om de wensen van de oudere consument te vervullen. Een grey-oceanstrategie, gebaseerd op de blueprint en het model van grey ocean, helpt waarde toe te voegen aan het leven van volwassen consumenten en tevens aan jouw eigen bedrijf.

Details

EAN :9789491076169
Auteur: 
Uitgever :Uitgeverij Stili Novi
Publicatie datum :  17-07-2020
Uitvoering :Paperback / softback
Taal :Nederlands
Hoogte :213 mm
Breedte :212 mm
Dikte :19 mm
Gewicht :638 gr
Status : Bestelbaar
Aantal pagina's :240